copaxone - Multipel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - siden for dig med MS

copaxone

01 - 27.12.2007, 22:14

hej alle nu har jeg læst næsten alle indlæg om medicin, men ikke et eneste om medicinen copaxone er jeg virkelig den eneste der tager det ??? eller ??
Martin

smols

02 - 29.12.2007, 19:59

Hej Martin!
Jeg er også startet på copazone i august måned og er meget glad for det. Hvis du vil vide mere om copazone, så spørg "Finn Selleberg" i læge panelet. Det har jeg gjort, men er ellers meget godt tilfreds med den medicin...Prøvede "Avonex" og det var bestemt ikke rart.Følte jeg havde attack det meste af tiden, men nu er jeg ved at have det godt igen efter jeg stoppede med det og startet på copazone....
vh. Marianne :)

nanne

03 - 18.11.2008, 14:56

Hej Martin.
Jeg tager også copaxone, og har gjort det en måneds tid, og er godt tilfreds med det.Fik rebif før men fik en depression af det, og måtte skifte til copaxone :-)

Venlig hilsen Tina

tina olander

04 - 11.03.2009, 19:00

Hey.... Jeg begyndte på copaxone i november sidste år (08) Jeg brugte Avonex, men det var alt for hårdt for mig.... Copaxone er godt for mig.... (Tror jeg.... :o) Jeg er i hvert fald blevet mere rolig når jeg skal ha medicin. Men nu er der jo piller på vej.... der går nok lige et par år, men sikke en nyhed.... :o)

Matà

05 - 04.05.2009, 12:53

Hej,
Jeg er blevet tilbudt at skifte fra Extavia betainterferon til Copaxone pga. voldsomme bivirkninger hver anden dag.
Er I fortsat glade for Copaxone? Hvad er eventuelle bivirkninger?
På forhånd tak for hjælpen :-)

sb2008

06 - 10.05.2009, 19:10

Hej sb :-)
du spørger om bivirkninger ved copaxone !
Nu har jeg taget det siden 2004 og de eneste bivirkninger jeg har er hvis jeg måtte ramme en blodåre hvilket er meget sjældent ,er som der står skrevet i "brugsanvisningen" trykken for brystet og det går over på 2-3min for mit vedkomne, og et blåt mærke dagen efter! men det er også det eneste :-) men men men det er også slemt nok når det sker :-(
Mvh Martin
P.s skriv endelig hvis der er mere som du gerne vil vide . (også gerne privat til mig) også gerne andre med ms:-) men også gerne pårørende.c-" )

smols

07 - 28.01.2010, 09:51

Fik diagnosen MS september 2009. var på Avonex i 2 måneder, men fik voldsom kløe reaktion. Har i nu 2 måneder været på Copaxone. Det er lidt træls at skulle stikke sig hver dag, men det bliver også rutine. Oplever ingen dumme bivirkninger (influenzalignende), bortset fra de 5-krone store, kløende mærker, som dog forsvinder efter 4-5 dage. Har fundet ud af det er godt at massere lidt på dem. Dog bliver lårbasserne hurtigt fyldt op med disse mærker, så jeg bruger lårene til at stikke i den ene uge og ballerne på skift den næste uge. Og der kommer faktisk ikke så store kløende mærker i ballerne (nok pga. fedtet, hi). Håber du finder en god rutine.

Lena2791

08 - 27.07.2010, 14:46

Har været på hospitalet til kontrol og fået nye "doser" medicin . De spurgte hvordan det er at have fået copaxone i 6 år ??? Jeg havde sku heller været foruden !!! for det jo nok ik helt sundt i det lange løb !!! nå pyt "der er nok andre der har fået det længere tid end mig også er det nok godt gennem prøvet" men nej har fundet ud af at det blev frigivet i starten af 2004 , så jeg er en af dem der har fået det i længst tid "jeg synes det er skræmmende" C"-) men håber det er medicinen der har gjort jeg jeg stadig er på arbejdsmarkedet . smiler

smols

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 528

Brugere online: 8

Diskussionsindlæg: 197

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat