Det svier . - Multipel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - siden for dig med MS

Det svier .

01 - 21.04.2004, 08:08

Hej alle
Jeg har nu været i behandling i 9 mdr. og har stadig svie hver gang jeg skal tage min medicin. Jeg får rebif,- Er der nogle som har samme problem? og kan nogle hjælpe mig?
Hilsen Lise

lise

02 - 23.04.2004, 19:37

Hej!
Jeg havde samme problem i starten....Nu har jeg fundet ud af at det kun svier dersom sprøjten er for kold/jeg ikke venter længe nok efter afspritting af huden/der kommer lidt af medicinen på huden. Det er også vigtig at du ikke klemmer huden for hårdt sammen når du stikker, så skader du mere vev og det kan komme til at gøre ondt/blå eller røde mærker.
Håber du kan bruge mine erfaringer til noget :-)
Mvh
Aina

aina

03 - 13.06.2004, 21:18

Hej Aina.

Jeg er endnu ikke nået til medicinering selv; men jeg ved fra min sygeplejerske at en del svien kan undgås, hvis du sørger for at nålens spids er tør inden du stikker dig, dvs. at du sørger for at dråben på nålens spids er dryppet af.
Føler du svien indvendig også, og hvordan føler du sådan en injektion efterfølgende. Det vil jeg gerne vide, for jeg skal jo også i gang med denne behandling.

hilsen Rhaia

rhaia

04 - 17.06.2004, 18:41

Hej igen!
Ja, jeg svier også "inde i låret" nogle gange efter stik. Det går over dersom jeg træner feks. på kondicykel...det er værd et forsøg-det hjælper for mig!!
:-)

aina

05 - 09.09.2004, 09:49

> Hej alle
> Jeg har nu været i behandling i 9 mdr. og har stadig
> svie hver gang jeg skal tage min medicin. Jeg får
> rebif,- Er der nogle som har samme problem? og kan
> nogle hjælpe mig?
> Hilsen Lise

Min mand tog også rebif i starten af hans sygdom, og fik virkelig mange problemer med det. Det startede med at han fik mange arvævsdannelser, at det ente med at han skulle stoppe med det. Nu tager han Copaxzone, og det er meget bedre for ham. selvom det skal tages hver dag. Dog vil jeg lige sige at medicineren reagere forskelligt på mennesker, så det kan sagtens godt være at rebif er godt til mange andre mennesker

mrsice

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 592

Brugere online: 11

Diskussionsindlæg: 239

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat