Gentagelse af symptomer - Multipel sklerose-forum - Symptomer ved MS

MS-portalen - siden for dig med MS

Gentagelse af symptomer

01 - 24.03.2007, 18:00

Jeg har endnu ikke fået den endelige diagnose MS, da jeg kun har haft et attak og reglen er at man skal have 2 adskilte attakker før man kan diagnosticere det som sclerose som I nok ved.
Jeg fik ved første attak føleforstyrrelser i højre side af kroppen, men ellers ingenting.
Symptomerne fra 1. attak er efterhånden væk, men kommer af og til tilbage i nogle dage for så at "gå væk" igen.
Mit spørgsmål er egentlig om det er det man vil kalde et nyt attak eller om andre plejer at kunne mærke gamle attakker af og til....?

Lil missy

02 - 06.05.2007, 20:43

Når jeg får attacks vare det gerne en måneds tid ellers 2 hvis jeg ikke får binyrebacamol behandling nu er jeg ved at have haft så mange attacks at jeg ved op til 1 dag før jeg får det kan jeg begynde at mærke det.. og er ikke i tvivl når jeg får et attack men når jeg har et attack og så har fået behandling og den er væk og jeg så får det samme attack igen så er det et nyt attack har dog aldrig oplevet at et attack gik væk og så kom igen efter nogen tid. ved ikke om det her hjælper dig med noget ellers kan du jo skrive en mail til mig så skal jeg se om jeg kan forklare dig det mere specefikt..

hilsen Kasper (esbjerg)

Demos

03 - 07.11.2007, 00:03

Hej Missy. Jeg fik diag August 04 og det var med føleforstyrelser fra maven og ned samt snurren. Jeg får stadigvæk snurren og lidt føleforstyrelser her og der, men de forsvinder igen og det har jeg vænnet mig til. Jeg tror ikke det er et nyt attack du oplever, med mindre det tager i styrke og vare mere end et par dage. Normalt siger man at et attack er en forværing eller noget nyt og skal vare mere en 24-48 timer. Men for mig er det ikke unormalt at opleve de samme symtomer dukker op igen, men det går væk af sig selv. Jeg er ikke i tvivl når jeg rammes igen. Håber jeg har hjulpet lidt. Knus og hav det godt. Hilsen Brian

bwest

04 - 09.11.2007, 16:35

Hej Missy...Man mærker som regel de gamle attack, ved et nyt attack, men også hvis man er træt....det er min erfaring. Jeg har haft det siden 82.... og har det egentlig ok....
Hilsen Cobra

nanne

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 592

Brugere online: 5

Diskussionsindlæg: 239

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat