Kender i det? Stigma! - Multipel sklerose-forum - Det sociale liv med MS

MS-portalen - siden for dig med MS

Kender i det? Stigma!

01 - 08.03.2010, 19:27

Hmm, ved ikke helt hvordan man skal starte, men jeg prøver.’ jeg kom ud for en ulykke ,hvor jeg faldt af en hest og brækkede ryggen og bækkenet. hviket betød at jeg ikke kom i skole i 6 mdr. Ca. 70 % fra min klasse mente at nu skulle jeg bare have pension (socialrådgiver stud.)er de alle jo. Ja der er bare det at jeg er helt mobil og går som de fleste andre og skiller mig overhovdet ikke ud- med undtagelse af den DIAGNOSE. Tro det eller ej jeg formåede at følge med hjemme fra og gik op til 2 eksamner og bestod flot!!

Ja, og i dag blev jeg så harm og vred- vi havde jura og havde om seviceloven §§96 til 122. og TÆNK at vores lære begyndte at tale om sclerose og han fortalte at det var en meget alvorlig sygdom og at man kun ventede på at blive bundet til en kørerstol!!!m.m.

Han ved så ikke jeg har det- men så sider jeg der, og er nydiagnostiseret, dog med obs.pro diagnose sclerose i 22 år og fejler ikke noget -ud over en halten som skyldtes en brækket ryg! ja så er jeg lidt mere følsom over for stress og uro og svimmel i perioder.
øv hvor er det trist at der er så mange der ikke sætter sig ind i sygdommen som lige præcist socialrådgiver kommer meget ud for at have borger med denne diagnose ,nu tænker jeg revaldering m.m TÆNK hvis det er med sådan en fordom man kommer ud som ny uddannet. Men jeg har bestilt pjecer om MYTER og giver dem til klassen incl ham til næste jura time!!

Bare lidt frustrationer ...

Lene71

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 592

Brugere online: 8

Diskussionsindlæg: 239

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat