Lumbalpunktur - Multipel sklerose-forum - Symptomer ved MS

MS-portalen - siden for dig med MS

Lumbalpunktur

01 - 07.07.2009, 13:01

Pga. synsnervebetændelse, føleforstyrrelser, træthed og påviste hvide pletter på MR-skanning, vil min læge gerne have en lumbalpunktur for at understøtte ovenstående.
Jeg er mildest talt rædselsslagen for prøven - har faktisk lige ringet og aflyst den i næste uge.
Er der nogen her som ærligt vil fortælle om prøven. Bare tanken om at en nål skal 5-8 cm i i ryggen, gør mig helt klamtsvedende. Kan nålen mærkes, gør det ondt. ?????????

Lena2791

02 - 17.07.2009, 23:45

Hej Lena,
ved godt mit svar kommer lidt sent, men da jeg fik taget denne prøve, var det ikke forbundet med synderlig meget smerte. Jeg lå på siden, og krøllede mig sammen i fosterstilling, mærkede kun et prik som ved blodprøvetagning, og havde ikke efterfølgende nogen géner...
Hilsen Mikael

mijo

03 - 19.07.2009, 15:22

jeg mærkede heller ikke noget videre ,udover som et lille bi stik..Så vær ikke så bekymret!

Lene71

04 - 30.07.2009, 14:21

Ja, jeg må være ærlig og sige at det gjorde så ondt på mig at jeg begyndte at tude. Ud over at føde er det den værste smerte jeg har oplevet. Undskyld, jeg er bare ærlig.

Mamselle

05 - 30.07.2009, 14:21

Ja, jeg må være ærlig og sige at det gjorde så ondt på mig at jeg begyndte at tude. Ud over at føde er det den værste smerte jeg har oplevet. Undskyld, jeg er bare ærlig.

Mamselle

06 - 15.08.2009, 17:19

Hej Lena

Da jeg fik det foretaget vil jeg sige, at det var ubehageligt, men det gjorde ikke decideret ondt. Jeg blev anbefalet at ligge ned i 24 timer efter, for at undgå slem hovedpine. Det var næsten det værste :-)

hilsen Christian

cphag

07 - 22.08.2009, 17:57

Jeg fik lavet lumbalpunktur i april, hvor jeg også fik diagnosen sclerose.
Jeg synes ikke at det gjorde særlig ondt. Det var lidt ubehageligt, men det var det eneste der generede. Til gengæld fik jeg meget slem hovedpine efter lumbalpunkturen. Heldigvis kunne jeg ikke mærke noget til hovedpinen, når jeg lå ned, så jeg lå i min seng i næsten en uge og var bare oppe for at gå på toilettet.

Zazzah

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 528

Brugere online: 4

Diskussionsindlæg: 197

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat