Omgangskreds - Multipel sklerose-forum - Det sociale liv med MS

MS-portalen - siden for dig med MS

Omgangskreds

01 - 27.03.2008, 00:18

Det er sørgeligt at man som MS ramt mister en masse fra sin omgangskreds når man fortæller dem at man er syg. Man skulle egentlig tro at det var smitsomt, hvad det jo ikke er.
Beklageligvis er det jo ikke alle der har forståelse for hvad MS er. Men selv om de måske læser sig frem til hvad det er, så smutter de alligevel fordi man jo ikke er så mobil mere og dermed ikke kan være med til alt det "sjove". Endvidre har man ikke den samme energi så man kan tage med på udflugter uden at blive træt. Det er noget de såkaldte "venner" ikke gider at være med til. Derfor har de ofte 1000 undskyldninger for ikke at komme eller ville have besøg.
Heldigvis har jeg nogle få men meget gode venner der kommer og henter min kone og mig i bil. De har fuld forståelse for min sygdom, men hvor er alle de andre? Borte med blæsten. Sørgeligt men sandt.

Shansen

Shansen

02 - 27.03.2008, 00:48

Som Pårørende, til SHansen, kan jeg desværre kun give hende ret, verden må da være af lave, herinde kan vi ikke se hinanden, så hvorfor besvarer man ikke indlæggende ???

Det gør mig ufattelig ondt, og så føler man sig da først alene i verden.

HelleQ

HelleQ

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 592

Brugere online: 3

Diskussionsindlæg: 239

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat