SU handicaptillæg - Multipel sklerose-forum - Alt eller intet

MS-portalen - siden for dig med MS

SU handicaptillæg

01 - 02.12.2009, 20:16

Hej
Jeg er lige startet med en uddannelse og har søgt om handicaptillæg sammen med min SU.
Dissimineret Sclerose er en af de lidelser som kan give en ret til det.

Nu har jeg fået min ansøgelse afvist, da jeg enligt dem er for rask - min funktionsnedsættelser er ikke stor nok.

Er der nogen der har været igennem det samme..?
Jeg har ikke nogle fysiske problemer, men kognitive samt fatigue/træthed.

Jeg skal få min læge til at skrive en statusattest, men er det nok...?

Jeg har ikke energi til at arbejde ved siden af heltids studier (læser videregående, mellemlang uddannelse i kbh)...
Er ikke "rask" i hjernen, hvis I forstår mig... smiler..
bare for at man ikke kan se hvad jeg fejler, så betyder det ikke at jeg er 100% rask.. :(

Hilsen Charlotte

Charlotte79

02 - 09.12.2009, 20:47

Hej charlotte.
Jeg har været under udredning for sclerose, og er på vidergående uddannelse, jeg fik tilkendt handicaptillæg - trods ingen diagnose.

Min gang funktion var haltene - jeg blev hurtigt træt . SU. styrelsen krævede en specialæge erklæring fra min neurolog, som kun kunne støtte mig i at jeg ikke kunne arbejde ved siden af.

Jeg er efterfølgende blevet diagnostiseret med en sclerosediagnose.

Jeg tror det er noget med den fysiske funktion der vægter mest. Det er virkligt synd for dig, er det ikke muligt at klage over afgørelsen ??

Lene71

03 - 10.01.2010, 19:06

Hej og tak for svar!
vidste ikke at jeg havde fået svar.. :(

jeg er i gang med en klage.. og som du skriver, så vejer de fysiske handicap nok højere..
Er i gang med at skrive et brev til dem, plus at jeg har talt med mine sklerose læger også..

Kan ikke forestille mig at arbejde ved siden af, bliver ked af det ved tanken på det. Jeg ved at jeg ikke ville kunne klare det :(

men tillykke til dig, at du fik tillægget! :)

Hilsen Charlotte

Charlotte79

04 - 12.01.2010, 19:39

Ja systemet er ikke altid lige nemme at danse med ,ej heller helt at kunne forstå deres grundlag for fx afslag. jeg ved ikke helt hvad min nerulog har skrevet, men jeg har problemer med at mine ben ryster hvis jeg bliver for træt. han lagde meget vægt på at jeg ikke ville kunne fungere med børn ,mand husholdning m.m hvis jeg arbejde ved siden af. Læser selv til socialrådgiver, men derfor forstår jeg nu ikke altid systemets vuderinger ?

Lene71

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 528

Brugere online: 9

Diskussionsindlæg: 197

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat