Træthed! - Multipel sklerose-forum - Symptomer ved MS

MS-portalen - siden for dig med MS

Træthed!

01 - 29.03.2004, 14:37

Kære alle,

Jeg er så træt, hvad kan jeg gøre??

Har man det bedre hvis man for eksempel træner, eller hvad?

Venlig hilsen

Daddy

daddy

02 - 03.04.2004, 23:40

Undskyld,men et svar har jeg egentlig ikke,jeg synes bare at det er synd for dig ingen svarer når du har taget initiativ til at skrive.
Jeg kan for mit eget vedkomne kun svare,at jeg er selv træt,men prøver at irognere det ved at klare de daglige sysler der nu er.

knus mette.

mette

03 - 14.09.2004, 12:59

hejsa.

Min mand lider også meget af træthed, men det har virkelig hjulet meget, efter han om morgen når han står op tager en kop eller to af kaffen eller te, og så ikke drikker noget med koffein hele dagen
. Men min mand har dog det bedt i den første time han har taget sin sovepille.. underligt ikke SS Men det eneste tip jeg har til dig, er at tage en ting af gangen og tænk positivt... Så skal det nok gå.... Det er selvfølgelig ikke videnskabeligt bevist at D- vitaminer er god imod træthed, men min mand har nu ikke døjet så meget med det siden han har taget d vitaminer.

Ønsker dig alt held og lykke SS

Mrsice

mrsice

04 - 15.11.2004, 17:46

> Kære alle,
>
> Jeg er så træt, hvad kan jeg gøre??
>
> Har man det bedre hvis man for eksempel træner, eller
> hvad?
>
> Venlig hilsen
>
> Daddy

Hejsa Daddy.Kender meget godt til at være træt.Det er nok vigtigt at inddele de ting man vil foretage sig i løbet af dagen, og holde gode pauser.Selv tror jeg på at frisk luft hver dag heller ikke skader.Og huske at man ikke kan overkomme alt , bede om hjælp, jeg ved at det kan irritere ,at man ikke mere magter den man så gerne vil.Og noget som for mig er vigtigt at have et knald- godt humør at grine hver dag.Ja det var bare det.Venlig Hilsen Sanne

sjanne

05 - 21.02.2005, 16:15

Jeg kan give dette råd. Selv har jeg taget longo-vital en x 3 dagligt. Og det har hjulpet mig meget. Ellers er der oj ikke andet for en at tænke posetivt
Hilsen Basse

bassebruun

06 - 23.04.2008, 15:47

Hej Daddy

Jeg er ny her på siden men ville lige give mit besyv med her. Mit største problem i forbindelse med MS er trætheden. Jeg forsøger at "holde mig på den rigtige side". altså ikke overskride grænsen for hvornår jeg bliver træt. Det er svært at finde grænsen for nogle dage er man bare mere træt end andre, Men jeg ved jeg ikke skal lave noget fysisk hårdt mere end en halv time max ad gangen og så er det en halv times pause og så fremdeles. Det kan godt være lidt frustrerende, men jeg synes alligevel det fungerer godt hvis jeg har min positive indstilling til det. Håber du finder en løsning der kan passe dig og held og lykke med det.

mimsemusen

07 - 27.09.2009, 12:00

Havde samme problem, altså den med trætheden.
Har så siden foråret fået Amantadin, som virker helt fantastisk.
Jeg tager dem 1-2 gange om dagen, når der er behov.
Der er ingen bivirkninger.
Ifølge lægen, findes der endnu et middel.
Men jeg har nu opdaget, at hvis jeg træner MEGET hårdt, i ca 30 min, 2 gange om ugen, har samme effekt.
Håber at det kan hjælpe dig.

nusert

08 - 18.02.2010, 22:23

hej jeg har fået nogle tabletter på sygehuset som hedder modiodal og de hjælper i hvertfald mig

vaffihuset

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 592

Brugere online: 12

Diskussionsindlæg: 239

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat