Venner i Københavns område? - Multipel sklerose-forum - Det sociale liv med MS

MS-portalen - siden for dig med MS

Venner i Københavns område?

01 - 24.03.2008, 08:17

Hej.
Jeg er interesseret i af at komme i kontakt med nogen/nogle der ligesom mig mangler venner/veninder i samme alder med MS.

Jeg bliver snart 29, fik min MS diagnos i nov 07. Har ikke nogle synlige symtomer.

Jeg kender ikke en eneste med MS + at jeg generalt føler mig lidt socialt alene her i København da jeg er flyttede hertil fra Stockholm 2005. Alle gamle, trygge veninder er i Stockholm. Forsøger at etablere et liv her - men der er svært.
De fleste på mit arbejde er enten ældre end mig med børn eller 24 år og vil gå i byen. Jeg passer ikke ind nogen steder.

Det er også svært at komme dansker ind på livet. Dem jeg har mødt her i København har allerede sine venner, sin familie, sin kæreste og har ikke brug for flere venner.
Jag har det helt på den anden måde - har alt det der trygge i Stockholm og vil bygge mit liv op her i København - har dansk kæreste og hus i Valby, men ikke en dansk omgangskreds...

Måske er min MS en vej til at møde nye mennesker?
Håber på det...

Hilsen Charlotte

Charlotte79

02 - 02.04.2008, 20:20

Hej Charlotte,
jeg håber du får kontakt med andre med MS, det er meget givende, at snakke/være sammen med andre i samme situation, de forstår en meget bedre.
Er du klar over, at der findes mulighed for at møde andre unge med MS gennem scleroseforeningens ATTAK, som er for os under 40år med MS. Du kan se dit lokalområdes aktiviteter på scleroseforeningen.dk under ATTAK :-)
Hilsen Mikael

mijo

03 - 03.04.2008, 12:36

Hej og tak for dit svar.
Jeg ved at Scleroseforeningen har en sådan gruppe, men de laver jo aldrig noget...?
Tilhører KBH, synes dem i Fyn og Jylland har aktiviteter meget oftere end her. Men jeg ska nok
kigge ind der ;)

Hilsen Charlotte

Charlotte79

04 - 03.04.2008, 20:19

Hej Charlotte,
du er sikkert også klar over, at der findes selvhjælpsgrupper. Jeg har godt nok aldrig selv deltaget i en, men har hørt meget godt omkring det at komme i en. Kan faktisk blive til meget nære venskaber...
Hilsen Mikael

mijo

05 - 11.05.2008, 15:00

Inlägget från Thorunn bortaget på personlig begäran.
MVH
Redaktionen

Thorunn

06 - 23.05.2008, 18:28

Hey til dig!!!! tina her... jeg kender heller ingen med ms , fik beskeden i januar og det lever jeg så med!!! min mand og 3 børn flytter til ringsted om 2 uger, så mulighed for nyt venskab skulle være til stede.. ha det nu super så længe og skriv endelige ... fra tina..

mig 38

07 - 09.10.2008, 17:38

Hej,
Jeg hedder så Auli (27år) og bor i Aalborg, da min dejlige kæreste lokkede mig hertil fra Sjælland. :)
Jeg mangler også veninder her...kender ellers mange med MS i hele Danmark, da jeg har lavet frivilligt arbejde i scleroseforeningen næsten fra det tidspunkt, da jeg flyttede til DK (fra Finland) i fem år siden og er stadig medlem i ATTAK-udvalget, men jeg synes, at det er meget meget svært at komme ind på venindekredse her...

Jeg savner altså bare sådan selskab, jeg kunne hygge mig sammen med, selv om det nu er dejligt at være hjemme med kæresten (som forresten også har MS). Men nogle gang er det bare for meget, når jeg ikke kan tale med andre piger/kvinder...så hvis du ville være min nye veninde, så kontakt mig egentligt - jeg bider ikke ;)

Min MSN-adresse er aulihan@hotmail.com og privat mailadresse er auli@jussila.org

Mvh, Auli

aulihan

08 - 09.10.2008, 17:38

Hej,
Jeg hedder så Auli (27år) og bor i Aalborg, da min dejlige kæreste lokkede mig hertil fra Sjælland. :)
Jeg mangler også veninder her...kender ellers mange med MS i hele Danmark, da jeg har lavet frivilligt arbejde i scleroseforeningen næsten fra det tidspunkt, da jeg flyttede til DK (fra Finland) i fem år siden og er stadig medlem i ATTAK-udvalget, men jeg synes, at det er meget meget svært at komme ind på venindekredse her...

Jeg savner altså bare sådan selskab, jeg kunne hygge mig sammen med, selv om det nu er dejligt at være hjemme med kæresten (som forresten også har MS). Men nogle gang er det bare for meget, når jeg ikke kan tale med andre piger/kvinder...så hvis du ville være min nye veninde, så kontakt mig egentligt - jeg bider ikke ;)

Min MSN-adresse er aulihan@hotmail.com og privat mailadresse er auli@jussila.org

Mvh, Auli

aulihan

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 503

Brugere online: 3

Diskussionsindlæg: 192

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Mobilernes anvendelsesmuligheder øges. Har du en såkaldt "Smart Phone" dvs. en mobil med stort display (oftest en Iphone el.lign.)?

» Vis resultat